Ringsted eSport var nogle af de første til at lukke ned da det var begyndt at rygtedes, at nye retningslinjer ville tvinge foreninger og andre større samlingssteder at lukke.
Den ansvarlige beslutning tog havde dog konsekvenser for foreningens. Dels fordi at medlemstallet begyndte at dykke, da man ikke på daværende tidspunkt vidste hvor længe der skulle være lukket, men også fordi at Ringsted eSport’s LAN-parties er en stor del af deres indtjening.
Udfordringen var altså, at de grundet midlertidig lukning både mistede medlemmer samt indtægter til de faste udgifter.
Med andre ord, stod Ringsted eSport overfor en mulig permenent lukning, hvilket ikke kun ville være en skam for de mange glade medlemmer, men også foreningslivet i kommunen.
Vi tog en snak med foreningen og blev i fællesskab enige om, at træningen og fællesskabet skulle rykke online.
Her gik vi ind og hjalp med at udvikle og markedsføre et børnevenligt online community, som skabte glæde for både nuværende medlemmer, samt fik nye til at tilmelde sig online gamning og holdtræning i hhv. Fortnite og CS:GO.
På den måde kunne medlemmerne bevare det sociale til kammeraterne fra foreningen samt vedligeholde deres træning, trods hjemsendelse fra skole og øvrige fritidsaktiviteter.