Ny hjemmeside? Sådan vælger du det rette bureau

Indhold

Så mange webbureauer... Hvilket skal du vælge? 🤔

Der findes et hav af webbureauer at vælge imellem og det kan være en jungle af finde rundt i.

Skal du vælge en billig hjemmeside fra en studerende, en abonnementsordning eller noget helt andet?

At vælge det rigtige marketingbureau til at lave din hjemmeside, er en vigtig beslutning.

Hvorfor?

Fordi det kan være forskellen mellem fiasko og succes i din virksomheds opstart.

Når alt kommer til alt, vil din hjemmeside være det første indtryk, som mange potentielle kunder vil have af dig og din virksomhed.

Din hjemmeside vil være din virksomheds ansigt, og i mange situationer er det den bedste leadgenerator du har. Din hjemmeside er den drivende faktor bag, om folk vælger at handle med dig eller din konkurrent.

Derfor er det så vigtigt at vælge et webbureau, der hjælper dig med at nå ud til din målgruppe. De vil også hjælpe dig med at nå dine forretningsmål og i sidste ende hjælpe din virksomhed med at nå næste niveau.

Det kan være hårdt – endda risikabelt. Især med så mange overnight-freelance-designere, der lover succes fra den ene dag til den anden.

Det er vigtigt at nævne, at virksomheder har forskellige behov og mål, og et webbureau passer ikke nødvendigvis til alle slags opgaver, og derfor bør de også kunne indrømme, når de ikke er den rigtige pasform for kunden.

Denne artikel til at hjælpe dig med at finde ud af, om et bureau er det rigtige for dig…

01

De lytter til dig og dine idéer

Du er ekspert i din branche. Du ved hvad du sælger, og du har en ide om, hvordan du vil præsentere din virksomhed/dit produkt for dine kunder. Ingen kender din virksomhed bedre end dig. Hvis et webbureau ikke lytter til dine idéer eller ikke er åbne nok til at se hvordan man bør markedsføre netop din virksomhed, så skal du nok ikke arbejde med dem. Dit webbureau skal være i stand til at perfektionere dine ideer, forbedre dem og omsætte dem til handling.

02

De kommer med deres egne ideer

Selvom det er vigtigt at din webdesigner lytter til dig, skal du sørge for at han eller hun vil udfordre dine meninger og bringe et udefrakommende synspunkt til din idé, koncepter og strategi.

Du kender din virksomhed, men din hjemmeside skal være designet af én professionel.

Faktisk foreslår vi at tage det et skridt videre: din hjemmeside skal være designet af en webdesigner, der kender til konverteringsfokuseret webdesign.

Hvis et webbureau ikke gør andet end at nikke med hovedet og producere en nøjagtig kopi af, hvad du siger, får du ikke valuta for dine penge.

Din designer skal være i stand til at bringe ekspertviden indenfor deres felt, så den matcher din ekspertviden.

Sammen vil i opnå de bedste resultater.

03

De har et erfarent marketingteam

En hjemmeside kan ikke stå alene.

En fejl vi desværre ofte ser, er at specielt små virksomheder blot ønsker en hjemmeside, men ikke agter at markedsføre den.

Men hvad er en hjemmeside hvis der ikke er nogle, der kender til  den?

Hvis du vil have at din hjemmeside skal være med til at vækste din virksomhed, så sørg for at vælge et webbureau, der også kan tilbyde markedsføring af din hjemmeside.

Et webbureau uden et marketingteam er som en Ferrari uden en motor. Ja, din hjemmeside er flot, men hvad er formålet hvis den ikke er ude og blive vist frem?

Når et webbureau har designere, udviklere og marketingfolk, kan du være sikker på, at det færdige produkt vil være mere end blot en smuk hjemmeside – det vil skabe resultater.

04

De bruger et CMS system

Et tydeligt tegn på, at webbureauet sidder fast i stenalderen, er, hvis de fraråder et Content Management System (CMS).

Hvis din webdesigner anbefaler en statisk HTML-hjemmeside, så skal du finde en tidsmaskine får at opnå resulater med din hjemmeside.

Vi forstår godt at det er dødærgerligt at have lært at kode en hjemmeside fra bunden i HTML, for så at benytte det nymoderne CMS system, men vi er i det 20′ år hundrede og det er CMS der virker i dag.

Noget andet er, hvis de foreslår Wix, Squarespace eller Weebly, så tak dem høfligt for deres tid og gå videre til et webbureau, der ikke bruger en “10-minutters-gør-det-selv”-software.

05

De designer din hjemmeside ud fra "mobile first" princippet

Støder du på et webbureau, hvis webservice ikke indeholder en responsiv hjemmeside, så skal du løbe skrigene væk.

Man tror det er løgn, men vi har haft kunder, der havde fået lavet deres hjemmeside hos et bureau, som krævede ekstra betaling for en responsiv version af den hjemmeside de havde leveret til kunden.

I takt med at mobilforbruget fortsætter med at vokse, skal du være sikker på at din virksomheds hjemmeside er optimeret til alle enheder.

Vi er selv gået skridtet videre og tilbyder en unik og forenklet responsiv version af hjemmesiden, så mobilbrugeren mødes af en app-lignende hjemmeside, der er nem at navigere rundt i på telefonen.

Det har vi haft rigtig gode resultater med – hvilket bekræfter hvor vigtigt det er.

06

De kender betydningen af ​​konverteringer

Et webbureau skal vide meget mere end hvordan man laver en smuk hjemmeside. Et godt webbureau omfatter et team af eksperter, der ved hvordan man konverterer din hjemmesidetrafik til kunder.

Det betyder, at de kender til korrekt designlayout, informationsarkitektur, brugsmønstre, opfordringer til handling (CTA) og endda farvepsykologi.

Din webdesigner skal bruge gennemprøvede metoder til at skabe din hjemmeside og videnskabelige data for at forbedre det og øge antallet af konverteringer.

Hvis vi er i tvivl om hvad der virker bedst, laver vi ofte splittest af indholdet, for at se hvad der performer bedst.

En hjemmeside skabes bedst over tid, ved at kigge på de besøgendes adfærd og optimere ud fra de data, vi bliver klogere på.

07

De har erfaring i flere brancher

Du synes måske at det er fantastisk, hvis dit webbureau kun arbejder den ene branche, du er i, men hvis de kun laver hjemmesider for f.eks. tandlæger, vil du sandsynligvis ende med en hjemmeside, der ligner 85 andre tandlægers hjemmesider.

Et webbureau, der arbejder med en bred vifte af brancher, er mere tilbøjelige til at skabe en unik hjemmeside, der vil nå ud til et større og mere forskelligartet publikum.

Din hjemmeside skal ikke være som alle de andres.

08

De tilbyder design fra et blankt kanvas

Vi bliver lidt indenfor punkt nr. 7, men den kræver alligevel sit eget afsnit.

Rigtig mange (ja, faktisk de fleste) bureauer, tilbyder dig at vælge mellem nogle standardtemaer. Samme temaer som de tilbyder deres andre kunder, at vælge mellem.

Det er ofte webdesignere, der er meget låste både i design og funktioner.

Hvis du vil være sikker på at få en unik hjemmeside, der matcher dit brand og giver mulighed for smarte funktioner, skal du vælge en webdesigner, der tilbyder dig at skabe et design uden at være bundet af et tema.

09

De holder sig opdateret omkring trends

Det sidste du ønsker fra en ny hjemmeside, er et design der havde været populært for ti år siden.

Webdesign skal holde trit med den nyeste teknologi og moderne designtrends.

Kunder er meget mere tilbøjelige til at stole på en virksomhed, hvis  hjemmesiden ser frisk, moderne og opdateret ud.

En webdesigner skal være fortrolig med moderne funktioner og elementer. Det betyder selvfølgelig ikke, at der bare skal presses alle de nyeste og smarte funktioner ind. Der skal være en balance mellem det “smarte” og det brugervenlige.

En hjemmeside skal gøre mere end blot at se frisk og flot ud…

…Den skal konvertere.

10

De kan se det store billede

Der var meget mindre “internet” for 15-20 år siden.

I dag lever vi i en digital verden, der er mere forbundet end nogensinde før.

Webbureauet skal vise fuld forståelse for det digitale rum og være i stand til at bygge din hjemmeside med det store overblik for øje.

Hvis de ikke kender forskellene mellem off-site SEO og on-site SEO, eller forskellen mellem placeringer og trafik, og vigtigheden af linkbuilding, er de sandsynligvis ikke de rigtige for din virksomhed.

11

De er ikke billige

Dit websted er én af ​​de mest vitale dele af din virksomhed, og når det gøres rigtigt, vil den tjene dig penge.

Selv med et stort investeringsafkast, kan din hjemmeside være én af ​​de dyreste dele af din virksomhed.

Når den er bygget og administreret korrekt, ser mange virksomheder deres hjemmeside som deres bedste medarbejder, der aldrig bliver syg eller holder fri.

Da dette er en så vigtig del af din virksomhed, vil et godt webbureau diskutere dit marketingbudget, forretningsmål og tidslinje, før de giver dig et ordentligt tilbud.

Hvis de giver dig en pris uden at vide disse tre ting, er det et tegn på, at de ikke passer til dig. Hvis du vil have en hjemmeside, der effektivt vil udvikle din virksomhed, skal du være villig til at have en åben dialog om det og investere i det.

En fantastisk hjemmeside vil give et højt investeringsafkast for en veldrevet virksomhed.

Selv med den bedst drevne virksomhed, vil en dårlig hjemmeside resultere i hindret forretning, langsom vækst, spildt marketingbudget og irriterede kunder.

Der findes studerende der vil tilbyde dig en hjemmeside til 3-5.000 kr, men det er ikke et område, hvor du har råd til at skære hjørner.

Det kan være svært at finde det rigtige webbureau, men det behøver det ikke at være...

At finde det rigtige webbureau er ikke det nemmeste job i en digital verden, hvor alle mener de er den bedste til at løse opgaven, men med overstående punkter, håber vi at du har et bedre billede af, hvad du bør kigge efter.

Hvis du falder over et webbureau, du mener kunne være et godt match, så planlæg et møde, hvor I kan drøfte idéer.

Et sidste råd vi er nødt til at give, er at søge på webbureauets navn i Google. Vi har modtaget mange kunder fra et andet webbureau, som desværre endte med at koste vores kunde dyre lærepenge. Google kan ofte afsløre sådan et bureau med en søgning på bureauets navn.

Et godt råd koster ingenting hos os! 🙂

 
translator
 
 
 
Double-click
 
Select to translate

 

Har du spørgsmål vedr. ny hjemmeside, skal du ikke tøve med at kontakte os!

Del med dit netværk:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Gå ikke glip af nye artikler og videoer fra vidensbasen

Skriv dig op til vidensbasen og få gode tips, råd og vejledning til at vækste din virksomhed, tilsendt direkte til din indbakke

Connect med os